Choroby

Dieta a mocne kości po menopauzie

Kobiecy układ kostny chronią żeńskie hormony płciowe. Do 30 roku życia kości wydłużają się, nasączają wapniem, grubieją. A później już tylko trzeba przestrzegać kilku zasad, aby nie traciły ważnych składników mineralnych. Oto te zasady…

  1. Trzeba dostarczać odpowiedniej ilości wapnia w pożywieniu; najwięcej go jest w mleku, żółtym serze, czekoladzie orzechach, sardynkach;
  2. Unikać produktów, które, a są to: tłusty nabiał, nadmiar soli i alkoholu, a także fosfor z zupek w proszku;
  3. Jeśli nie ma przeciwwskazań do terapii hormonalnej to w okresie menopauzy stosować hormonalną terapię zastępczą, bo hormony chronią kości;
  4. Ważna jest aktywność fizyczna, bo ruch pobudza procesy budowy kości i utrzymuje mięśnie w dobrej kondycji, a mięśnie są podporą dla kości;
  5. Ważne jest też przebywanie codziennie na słońcu (wystarczy 10-20 minut dziennie), bo wytwarzana pod wpływem promieni słonecznych w skórze witamina D zwiększa wchłanianie wapnia i pobudza procesy budujące kości.

Rozszerzenie dolegliwości

Jednak pomimo zachowania powyższych zasad, problem menopauzy może dotyczyć także naszych zębów. Dlatego też, gdy zaobserwujemy u siebie tego typu objawy, warto zajrzeć na portal stomatologiczny i udać się do odpowiedniego dentysty aby sprawdził, czy aby nie ma się czym martwić.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Ból zęba po leczeniu kanałowym

Leczenie kanałowe polega na oczyszczeniu i wypełnieniu chorego kanału odpowiednim środkiem dentystycznym, aby bakterie nie mogły go dalej niszczyć. Zazwyczaj...

Zamknij