Choroby

Dieta a mocne kości po menopauzie

Kobiecy układ kostny chronią żeńskie hormony płciowe. Do 30 roku życia kości wydłużają się, nasączają wapniem, grubieją. A później już tylko trzeba przestrzegać kilku zasad, aby nie traciły ważnych składników mineralnych. Oto te zasady…

  1. Trzeba dostarczać odpowiedniej ilości wapnia w pożywieniu; najwięcej go jest w mleku, żółtym serze, czekoladzie orzechach, sardynkach;
  2. Unikać produktów, które, a są to: tłusty nabiał, nadmiar soli i alkoholu, a także fosfor z zupek w proszku;
  3. Jeśli nie ma przeciwwskazań do terapii hormonalnej to w okresie menopauzy stosować hormonalną terapię zastępczą, bo hormony chronią kości;
  4. Ważna jest aktywność fizyczna, bo ruch pobudza procesy budowy kości i utrzymuje mięśnie w dobrej kondycji, a mięśnie są podporą dla kości;
  5. Ważne jest też przebywanie codziennie na słońcu (wystarczy 10-20 minut dziennie), bo wytwarzana pod wpływem promieni słonecznych w skórze witamina D zwiększa wchłanianie wapnia i pobudza procesy budujące kości.

Rozszerzenie dolegliwości

Jednak pomimo zachowania powyższych zasad, problem menopauzy może dotyczyć także naszych zębów. Dlatego też, gdy zaobserwujemy u siebie tego typu objawy, warto zajrzeć na portal stomatologiczny i udać się do odpowiedniego dentysty aby sprawdził, czy aby nie ma się czym martwić.

 

copyright 2017

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czy głodówka to dobry sposób na odchudzanie?

Wiele jest osób, które marzą o szczupłej sylwetce. Tymczasem prowadzony tryb życia – brak aktywności fizycznej i niewłaściwa dieta –...

Zamknij